Laatste nieuws

Zondag 29 november bliksembezoek Sinterklaas

28 november 2020

Pssst! Heb jij het al gehoord? Wij hebben in het diepste geheim een bliksem bezoek […]

Lees meer

YEAH! E-Village mag weer open

19 november 2020

Yeah, wij zijn heel blij, vanaf vrijdag 20 november a.s. gaat E-Village weer open. Dat […]

Lees meer

Zo 20 september Kinderbingo

11 september 2020

Kom zondag 20 september lekker gamen en doe tussendoor mee met de KinderBingo. Er zijn […]

Lees meer

Zondag 18 oktober LEGO-show bij E-Village

5 september 2020

Op zondag 18 oktober verzorgt DutchBricks een bijzondere legotentoonstelling bij E-Village. Kom kijken naar deze […]

Lees meer

Wij staan weer voor jullie klaar

13 juli 2020

O P E N • Yess!! Wat was het een heerlijk WEEKEND. We zijn eindelijk […]

Lees meer

Kom gamen en knutselen op zaterdag 15 februari!

16 januari 2020

Wist je dat je bij E-Village behalve gamen ook gezellig kunt knutselen? En dat die […]

Lees meer

Gamen voor je gezondheid

Games dragen bij aan gezondheid en persoonlijke ontwikkeling

Uit onderzoek is gebleken dat het actief gamen een positieve bijdrage levert aan de fysieke en psychische gezondheid  van o.a. mensen met sociaal-motorische problematiek, zoals autisme of ADHD.

Gamen en autisme

Bij games zijn bijvoorbeeld de spelregels heel duidelijk. Zo kan er maar één de winnaar zijn. Games maken ook geen onderscheid in wie je bent of hoe je eruit ziet. Iedereen is gelijk. Vals spelen bestaat niet. Dus iedereen kan winnen. Zaken waar kinderen en jongeren met autisme erg gevoelig voor zijn.

Games vervelen niet

Kinderen en jongeren met ADHD daarentegen zijn snel verveeld. Zij beschikken over tomeloze energie en moeten continue worden uitgedaagd. Games dagen hen uit om telkens hun high score te verbeteren en zijn daarom verleidelijk om te blijven doen. En vergeet niet ze worden er ook behoorlijk moe van.

Serious games

Serious games worden steeds vaker met succes ingezet op andere terreinen binnen de zorg, zoals bijvoorbeeld bij  geheugentrainingen voor mensen met dementie en het overwinnen van angststoornissen. Het is onze ambitie om in samenwerking met zorgaanbieders, ontwikkelings- en sporttherapeuten speciale bewegingsprogramma’s voor specifieke doelgroepen te ontwikkelen, zodat de games niet alleen maar voor de fun zijn, maar ook nog een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van iemand met een fysieke en/of geestelijke beperking.

Het uiteindelijke doel is te komen tot een win-win situatie