Laatste nieuws

Doe zondag 22 maart mee met de Pancake Art Challenge

6 februari 2020

20 maart a.s. is het Nationale Pannenkoekendag en daarom houden wij zondag 22 maart a.s. […]

Lees meer

E-Village Valentijnsactie

6 februari 2020

Verras jouw Valentijn op 14 februari met een ‘Liefdevolle boodschap’. E-Village zorgt er persoonlijk voor […]

Lees meer

Openingstijden Carnaval 21 febr t/m 1 mrt 2020

18 januari 2020

vrijdag 21 februari: gesloten zaterdag 22 februari: van 13.30 tot 20.00 uur zondag 23 februari: […]

Lees meer

Kom gamen en knutselen op zaterdag 15 februari!

16 januari 2020

Wist je dat je bij E-Village behalve gamen ook gezellig kunt knutselen? En dat die […]

Lees meer

Officiele opening E-Village Air World

11 oktober 2019

Afgelopen zondag 6 oktober vond de officiële opening plaats van Air World, onze nieuwste attractie. De […]

Lees meer

Vrijdag 25 oktober Active Friday 12+, de gameavond voor tieners

10 oktober 2019

Vrijdag 25 oktober is het weer Active Friday (12+) bij E-Village, de wicked gameavond voor […]

Lees meer

Gamen voor je gezondheid

Games dragen bij aan gezondheid en persoonlijke ontwikkeling

Uit onderzoek is gebleken dat het actief gamen een positieve bijdrage levert aan de fysieke en psychische gezondheid  van o.a. mensen met sociaal-motorische problematiek, zoals autisme of ADHD.

Gamen en autisme

Bij games zijn bijvoorbeeld de spelregels heel duidelijk. Zo kan er maar één de winnaar zijn. Games maken ook geen onderscheid in wie je bent of hoe je eruit ziet. Iedereen is gelijk. Vals spelen bestaat niet. Dus iedereen kan winnen. Zaken waar kinderen en jongeren met autisme erg gevoelig voor zijn.

Games vervelen niet

Kinderen en jongeren met ADHD daarentegen zijn snel verveeld. Zij beschikken over tomeloze energie en moeten continue worden uitgedaagd. Games dagen hen uit om telkens hun high score te verbeteren en zijn daarom verleidelijk om te blijven doen. En vergeet niet ze worden er ook behoorlijk moe van.

Serious games

Serious games worden steeds vaker met succes ingezet op andere terreinen binnen de zorg, zoals bijvoorbeeld bij  geheugentrainingen voor mensen met dementie en het overwinnen van angststoornissen. Het is onze ambitie om in samenwerking met zorgaanbieders, ontwikkelings- en sporttherapeuten speciale bewegingsprogramma’s voor specifieke doelgroepen te ontwikkelen, zodat de games niet alleen maar voor de fun zijn, maar ook nog een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van iemand met een fysieke en/of geestelijke beperking.

Het uiteindelijke doel is te komen tot een win-win situatie