Laatste nieuws

Kom naar de E-Village Zomer BINGO op zondag 18 augustus

1 augustus 2019

Houd jij van een potje BINGO en ben je doel op leuke prijzen? Doe dan […]

Lees meer

Wo 14 aug Strijkkralen

1 augustus 2019

Tijdens deze Games & Crafts gaan we knutselen met strijkkralen! Doe jij ook mee? Kom […]

Lees meer

Za 17 aug Games & Crafts

1 augustus 2019

Vind je het leuk om naast het gamen ook even iets creatiefs te doen? Schuif […]

Lees meer

Openingstijden zomervakantie 6 juli t/m 18 augustus

12 juni 2019

Dit jaar is de Zomervakantie van 6 juli tot en met 18 augustus en zijn […]

Lees meer

E-Village is per direct op zoek naar barmedewerkers

30 april 2019

Voor onze horeca zijn wij op zoek naar enthousiaste horecatijgers, die een positieve instelling hebben […]

Lees meer

Heb je binnenkort iets te vieren? Lees dan eens het verhaal van Ingrid over haar familiedag.

6 april 2019

Een super familiedag voor de familie Cleven! Voor de familie Cleven uit Echt is het […]

Lees meer

Gamen voor je gezondheid

Games dragen bij aan gezondheid en persoonlijke ontwikkeling

Uit onderzoek is gebleken dat het actief gamen een positieve bijdrage levert aan de fysieke en psychische gezondheid  van o.a. mensen met sociaal-motorische problematiek, zoals autisme of ADHD.

Gamen en autisme

Bij games zijn bijvoorbeeld de spelregels heel duidelijk. Zo kan er maar één de winnaar zijn. Games maken ook geen onderscheid in wie je bent of hoe je eruit ziet. Iedereen is gelijk. Vals spelen bestaat niet. Dus iedereen kan winnen. Zaken waar kinderen en jongeren met autisme erg gevoelig voor zijn.

Games vervelen niet

Kinderen en jongeren met ADHD daarentegen zijn snel verveeld. Zij beschikken over tomeloze energie en moeten continue worden uitgedaagd. Games dagen hen uit om telkens hun high score te verbeteren en zijn daarom verleidelijk om te blijven doen. En vergeet niet ze worden er ook behoorlijk moe van.

Serious games

Serious games worden steeds vaker met succes ingezet op andere terreinen binnen de zorg, zoals bijvoorbeeld bij  geheugentrainingen voor mensen met dementie en het overwinnen van angststoornissen. Het is onze ambitie om in samenwerking met zorgaanbieders, ontwikkelings- en sporttherapeuten speciale bewegingsprogramma’s voor specifieke doelgroepen te ontwikkelen, zodat de games niet alleen maar voor de fun zijn, maar ook nog een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van iemand met een fysieke en/of geestelijke beperking.

Het uiteindelijke doel is te komen tot een win-win situatie